TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
RECENZJE | nVidia GeForceFX 5800 Ultra - pierwszy kontakt |
|
|
|
nVidia GeForceFX 5800 Ultra - pierwszy kontakt Autor: Kris | Data: 15/04/03
|
|
Testy podstawowe c.d.
No to może damy się kartom wykazać w wyższym trybie?
Niesamowite. Niedawno ten test był postrachem układów graficznych, a tu nawet w 1600x1200 wynik wciąż dosyć mocno opiera się na procesorze. Tym niemniej można już powiedzieć nieco więcej. W punktacji ogólnej jest nadal remis, ale zaznaczyła się przewaga GFFX w PixelShader oraz przewaga R9700P w VertexShader. Wydaje mi się, że ma to odzwierciedlenie w tabeli teoretycznej wydajności.
Na koniec w zasadzie jedyny istniejący test uniwersalny dla Dx9 czyli 3DMark2003.
Ślicznie. A teraz wyłączamy optymalizację.
To kto, w końcu wygrał w tym teście? Jak dla mnie jednak GFFX. Obraz jest niemal identyczny (już o tym pisałem), więc czemu nie optymalizować?
Ważne jest coś innego. W związku z tak istotną różnicą wyników bezpieczniej jest nie wyciągać z nich wniosków dotyczących zachowania karty w realnych grach Dx9. W zależności od tego ile programiści włożą pracy w dostosowaniu silnika do specyficznych możliwości NV30 będzie zależało to, jak wypadnie on na tle konkurencji ATI. Rąbek tajemnicy uchylił wcześniej John Carmack (programista IDSoftware) pisząc, że w Doom3 (przyszła, zaawansowana gra FPP) korzystając z uniwersalnego portu ARB2 (OpenGL) Radeon 9700 Pro jest niemal dwa razy wydajniejszy generując w zasadzie ten sam obraz przez to, że GFFX musi korzystać z precyzji 128-bitowej. Natomiast napisany został dedykowany port, który dzięki wykorzystaniu trybu FP64 powoduje, że NV30 działa nieco wydajniej od konkurenta kosztem minimalnie gorszej jakości obrazu.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|