Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
RECENZJE | nVidia GeForceFX 5800 Ultra - pierwszy kontakt
    

 

nVidia GeForceFX 5800 Ultra - pierwszy kontakt


 Autor: Kris | Data: 15/04/03

Testy podstawowe c.d.

No to może damy się kartom wykazać w wyższym trybie?

Niesamowite. Niedawno ten test był postrachem układów graficznych, a tu nawet w 1600x1200 wynik wciąż dosyć mocno opiera się na procesorze. Tym niemniej można już powiedzieć nieco więcej. W punktacji ogólnej jest nadal remis, ale zaznaczyła się przewaga GFFX w PixelShader oraz przewaga R9700P w VertexShader. Wydaje mi się, że ma to odzwierciedlenie w tabeli teoretycznej wydajności.

Na koniec w zasadzie jedyny istniejący test uniwersalny dla Dx9 czyli 3DMark2003.

Ślicznie. A teraz wyłączamy optymalizację.

To kto, w końcu wygrał w tym teście? Jak dla mnie jednak GFFX. Obraz jest niemal identyczny (już o tym pisałem), więc czemu nie optymalizować?

Ważne jest coś innego. W związku z tak istotną różnicą wyników bezpieczniej jest nie wyciągać z nich wniosków dotyczących zachowania karty w realnych grach Dx9. W zależności od tego ile programiści włożą pracy w dostosowaniu silnika do specyficznych możliwości NV30 będzie zależało to, jak wypadnie on na tle konkurencji ATI. Rąbek tajemnicy uchylił wcześniej John Carmack (programista IDSoftware) pisząc, że w Doom3 (przyszła, zaawansowana gra FPP) korzystając z uniwersalnego portu ARB2 (OpenGL) Radeon 9700 Pro jest niemal dwa razy wydajniejszy generując w zasadzie ten sam obraz przez to, że GFFX musi korzystać z precyzji 128-bitowej. Natomiast napisany został dedykowany port, który dzięki wykorzystaniu trybu FP64 powoduje, że NV30 działa nieco wydajniej od konkurenta kosztem minimalnie gorszej jakości obrazu.







Polub TwojePC.pl na Facebooku

Rozdziały: nVidia GeForceFX 5800 Ultra - pierwszy kontakt
 
 » Wstęp
 » Specyfikacja
 » Karta
 » Rozruch i testy obrazu
 » Testy podstawowe w trzecim wymiarze
 » Testy podstawowe c.d.
 » Testy z wykorzystaniem ulepszaczy obrazu
 » Dodatkowe testy i podkręcanie
 » Podsumowanie
 » Kliknij, aby zobaczyć cały artykuł na jednej stronie
Wyświetl komentarze do artykułu »