Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
RECENZJE | Test Hercules All-In-Wonder 9800SE
    

 

Test Hercules All-In-Wonder 9800SE


 Autor: Kris | Data: 23/01/04

Framegrabber

Możliwość podłączenia do karty kamery analogowej i przetworzenia obrazu na postać cyfrową to jedna z podstawowych funkcji All-In-Wonder. Domyślnym oprogramowaniem capture jest ATI TV, z pakietu Multimedia Center. Po prostu mamy w systemie trzy źródła obrazu: tuner, wejście Composite i wejście S-Video. Kamerę lub inne urządzenie generujące analogowy sygnał wizyjny podłączamy do karty wykorzystując panel wejściowy, a w ATI TV wybieramy odpowiednie źródło. W ustawieniach określamy standard (PAL/NTSC), korygujemy parametry obrazu (jasność, nasycenie, kontrast itd.) i decydujemy się na format zapisu. Możliwości trybów oraz jakość określa sam układ Theater 200. Moim zdaniem jest to aktualnie najlepsze rozwiązanie capture, wśród kart graficznych VIVO i tunerów. Już jego poprzednik, udany układ Rage Theater, przebijał jakością zrzutu rozwiązania VIVO, dostępne w kartach GeForce, oparte na scalakach Philipsa oferując obraz zbliżony do lepszych tunerów na BT878. Nowsze Philips'y wprowadzają tylko kilka drobniejszych zmian. Podobnie jak Theater 200, straciły możliwość samodzielnej generacji obrazu, zrzucając to na układ graficzny i dodano filtry antyaliasingowe do procesu powielania linii, ale same przetworniki pozostały 9-bitowe. Theater 200 nie tylko dysponuje 12-bitowymi, ale w odróżnieniu od najnowszych Conexantów, potrafi wspomóc się możliwościami samego układu graficznego. Możemy nie tylko odciążyć, w pewnym stopniu, procesor (ok. 20%) kompresją MPEG, ale i wykorzystać dodatkowe techniki filtrowania sprzętowego (VideoSoap).

     


  
Kliknij, aby powiększyć zdjęcie w nowym oknie.

Ważnym elementem procesu capture jest funkcjonalność samego oprogramowania. ATI, w pakiecie Multimedia Center, zaszył cały zestaw niezbędnych kodeków, które można podzielić na trzy grupy: MPEG, AVI i Windows Media. Pierwsza zawiera ATI VCR, MPEG-1, MPEG-2 oraz, po raz pierwszy (dostępne w najnowszym MMC), MPEG-4. Druga grupa umożliwia zastosowanie jednego z wielu kompresorów "podpiętych" do systemu w procesie instalacji MMC (łącznie z Digital Video dedykowanych dla kamer cyfrowych) lub dowolnego, zewnętrznego (osobiście często wykorzystuję, na przykład, Motion JPEG firmy Pegasus). Trzecia to kompresory Microsoft, do publikacji internetowej. Dodatkowo, jest też możliwość zrzutu przy detekcji ruchu (Motion Triggering). Formaty koloru oraz tryby pozostały niezmienione w stosunku do poprzedniego układu Theater (do 720x576, UYVY/YUY2). Mamy też możliwość zastosowania i określenia dodatkowych parametrów funkcji VideoSoap (filtrowanie z wykorzystaniem układu graficznego). Choć Multimedia Center wydaje się najlepszym programem do capture, to można również wykorzystać inne programy, operujące na sterownikach WDM. Typowym przykładem jest iuVCR firmy iuLab. Przyzwyczajeni do VirtualDub również mogą go użyć, ale ma on ograniczenie związane z brakiem ustawienia standardu (NTSC/PAL) i przed jego uruchomieniem trzeba ustalić ten parametr za pomocą oprogramowania ATI (lub na przykład iuVCR).

Wprawdzie ATI nie przewiduje użycia AiW jako elementu kamerki internetowej, ale można spróbować i takiej funkcjonalności. Na przeszkodzie stanął Microsoft, ograniczając support urządzeń wejściowych programów typu NetMeeting do starszego standardu sterowników Video for Windows (VFW). AiW wspiera nowy standard WDM i z punktu widzenia tych programów, nie mamy podłączonej kamery. Użytkownicy opracowali kilka mniej lub bardziej wymyślnych sposobów na ominięcie problemu, które głównie opierają się na wrapperach WDM->VFW lub siłowym dostosowaniu do XP fragmentów starszych sterowników ATI. Osobiście, raczej sugerowałbym inne podejście do tematu. Zamiast przystosowywać sterowniki do NetMeeting prościej zastąpić go innym oprogramowaniem, które jest w stanie wykorzystać capture, oparte na sterownikach WDM. Zainteresowani nie powinni mieć problemów ze znalezieniem odpowiednich rozwiązań, nawet wśród freeware (np. www.visiongs.com).







Polub TwojePC.pl na Facebooku

Rozdziały: Test Hercules All-In-Wonder 9800SE
 
 » Wstęp
 » Konstrukcja
 » Wyposażenie
 » Uruchomienie
 » Instalacja oprogramowania
 » Konfiguracja Multimedia Center
 » Tuner
 » Framegrabber
 » Odtwarzacz DVD, HydraVision, Pilot
 » Muvee, ATI VCD, CD, File...
 » EasyLook, EasyShare
 » Odblokowanie strumieni renderowania
 » Wydajność
 » Podsumowanie
 » Kliknij, aby zobaczyć cały artykuł na jednej stronie
Wyświetl komentarze do artykułu »