Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
RECENZJE | Test Samsung SM951 (256GB) PCIe SSD z adaptorem Delock
    

 

Test Samsung SM951 (256GB) PCIe SSD z adaptorem Delock


 Autor: PrEzi | Data: 27/04/15

Test Samsung SM951 (256GB) PCIe SSD z adaptorem DelockSamsung zapowiedział już w lipcu ubiegłego roku nadchodzący produkt o tajemniczych symbolach ''SM951'', który miałby obsługiwać technologię NVMe (Non-Volatile Memory Express) i oferować niespotykane dotąd na rynku konsumenckim osiągi, a przy tym być w przystępnej cenie. Finalny produkt zaprezentowany na targach CES 2015 odbiega jednak od zapowiedzi - wsparcie dla technologii NVMe zostało z niego usunięte - choć pojawiła się już zapowiedź Samsunga na temat produkcji SSD NVMe PCIe M.2 dla rynku PC. Zachowane zostały jednak kluczowe dla konsumenta elementy: szybkość oraz cena.







Polub TwojePC.pl na Facebooku

Rozdziały: Test Samsung SM951 (256GB) PCIe SSD z adaptorem Delock
 
 » Kilka słów wstępu
 » Testy
 » Podsumowanie
 » Kliknij, aby zobaczyć cały artykuł na jednej stronie
Wyświetl komentarze do artykułu
 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. ten adapter (autor: myszon | data: 27/04/15 | godz.: 08:28)
    to chyba tylko płytka drukowana i złącze. Żadnych aktywnych scalaków. Jeśli tak to niedługo powinny pojawić się chińskie przejściówki za 10zł.

  2. @myszon (autor: PrEzi | data: 27/04/15 | godz.: 08:45)
    Na to wyglada ;-) Ale tez dzieki temu praktycznie nie masz overheadu i pelna obsluge V3 x4.

    Przy okazji -- jak bede mial mozliwosc, to w okolicach czerwca przetestuje to samo ale juz na PCIe V3.0 x4 - SSD powinno rozwinac wtedy pelna predkosc.


  3. brakuje najwazniejszego testu (autor: RusH | data: 27/04/15 | godz.: 08:48)
    czyli porownania np zaladowania GTA V na HDD mechanicznym 100MB/s, najtanszym SSDku 200MB/s i tym cudzie :)

    spoilers - roznica bedzie w pojedynczych procentach
    co innego jesli ktos ora duze bazy danych


  4. @RusH (autor: PrEzi | data: 27/04/15 | godz.: 08:59)
    Mhmm... taki test moge zrobic... musze tylko GTA zalatwic...
    No i jak konkretnie mialbym przetestowac ?
    Zrobic save w jakims miejscu, i od momentu uruchomienia do zaladowania ? Raz na zwyklym dysku, raz na SSD a raz na SM951 ? Czy masz moze jakas inna propozycje ?


  5. @up / RusH (autor: PrEzi | data: 27/04/15 | godz.: 09:00)
    Natomiast juz teraz moge porownanie czasow w Mortalu X zrobic - bo w to sobie z przyjemnoscia gram wlasnie.

  6. hmma jaka cena tego cuda? (autor: ulan | data: 27/04/15 | godz.: 09:08)
    bo nigdzie sie nie doczytałem?? mnie może by interesowała wersja NVMe bo moja płyta na x99 obsługuje tę technologię...teoretycznie mój sprzęt spełnia wszelkie warunki, tylko ciekawe czy ruszyłby jako dysk systemowy...

  7. @ulan (autor: PrEzi | data: 27/04/15 | godz.: 09:14)
    Pierwsza tabelka - sa ceny detaliczne w DE.
    Wszystkie chipsety od serii 8/9 wzwyz powinny zapewnic bezproblemowa obsluge, conajwyzej czeka cie aktualizacja BIOSu do najnowszej wersji.


  8. hmm ok, ciekawe ile kosztują w PL (autor: ulan | data: 27/04/15 | godz.: 09:32)
    aczkolwiek jak widzę ceny x2 w stosunku do ssd na sata, strach pomyśleć ile będzie kosztowała wersja NVMe.
    ps. jak rozumiem tobie nie udało się postawić na tym systemu??


  9. @ulan (autor: PrEzi | data: 27/04/15 | godz.: 09:44)
    Nie - ale z tym sie juz wczesniej liczylem.
    Kupilem tak naprawde albo do mojego kolejnego laptopa (ktory zlacze M.2 bedzie posiadal w standardzie) albo - jako zamiennik mojego Samsunga 830 - jak sie przesiade w 2016 na nowe bebechy (okolice premiery ZENa - wtedy albo wóz albo przewóz - albo pozostane przy AMD, albo przerzuce sie na Intela).


  10. @Rush (autor: loccothan | data: 27/04/15 | godz.: 10:17)
    Ja mogę powiedzieć o SSD w graniu ;-)
    Mam 2x750GB SpinPoint F1 w RAID-0 + cache 512 z RAM + cache SSD SanDisk UltraII (z PrimoCache) Blok 16Kb (nie mam 16GB RAM na 4Kb Blok lol )

    Róznica jest, ale:

    W BF4 Multi, różnica wejścia do gry (już na polu) to ok 50sek i dłużej !
    W GTA5 jest za długo i tak ;-) ok 18sek.
    W DyingLight różnica jest kilku sekund tylko.
    NFS MW kilka sek., NFS Rivals to już >10sek. itd.
    Wczytywanie Win8.1 do pulpitu z wgranym paskiem to już ok 25sekund.
    Ogólne użytkowanie o wiele szybsze.

    Cieszę się z mojego SSD. OD listopada do dziś mam 100% Sprawności.


  11. @PrEzi (autor: ulan | data: 27/04/15 | godz.: 10:18)
    ja mam asrocka x99 extrem4 i w najnowszym biosie z marca pojawiła się obsługa NVMe, ale pewnie szybko nie zobaczę jak to działa bo cena dysków/napędów?? z tą technologią powala na kolana i pewnie raczej szybko nie spadnie do akceptowalnych dla mnie granic...

  12. @Up_CD (autor: loccothan | data: 27/04/15 | godz.: 10:22)
    czyli -> Win8.1 siedzę już w 7-8 sek
    Ogółem Polecam 128-256GB SSD'eka (ale SanDisk tej nowej generacji z gwar. 10lat ! )
    I "zakeszować" -> mniej wcina GB ! z Primo cache. dając tylko odczyt + jak Ja w Pcache dać Lev.1 z RAM 512MB a Lev.2 zrobić SSD.


  13. @ulan (autor: PrEzi | data: 27/04/15 | godz.: 10:30)
    I tak... i nie... ale wlasnie dzieki takim SSD licze, ze ceny znormalnieja...
    Jak dla mnie cena jest jeszcze do przelkniecia - biorac pod uwage, ze takie SSD kupujemy na pare ladnych lat.


  14. @ PrEzi (autor: ulan | data: 27/04/15 | godz.: 10:55)
    niby tak, ale zobacz co się dzieje z grami, znaczy z ich wielkościami, GTA V 65 GB, zapowiadają już jakąś grę (Car??) zajmującą 100 GB. Ja w tej chwili mam dwa dysk ssd jeden 240 GB sandiska na system, i starszego samsunga 830 128 Gb na gry, ale wgrałem dwie gry i praktycznie dysk zapełniony...

  15. @ulan (autor: PrEzi | data: 27/04/15 | godz.: 11:00)
    No ja w tej chwili mam tego SM951 tylko na gry...
    Czas wgrywania jest ... fajny ;-) Ale zgadzam sie - 3-4 gry i dysk pelen.

    Fajnie by bylo jakby wylonily sie dwa rodzaje SSD :
    - duze (tak przynajmniej 2TB+) i tanie, ale wolniejsze --> powiedzmy 400-500MB/s na magazynowanie danych
    - mniejsze - tak jak teraz - 120-512GB ale superszybkie - na aplikacje + system.


  16. dzięki (autor: GULIwer | data: 27/04/15 | godz.: 12:05)
    za test ale czekam na ten na nowej platformie bo teraz to wygląda jak test LaFerrari ale tylko do 4 biegu. Pozostawia duży niedosyt.
    No i jakieś nie syntetyki by się przydały


  17. @GULIwer (autor: PrEzi | data: 27/04/15 | godz.: 12:19)
    Wierz mi - nawet na czworce zrywa asfalt i pozostawia takiego 830 dosc daleko w tyle ;-)
    Bedzie - w okolicach czerwca aktualizacja o PCIe 3.0

    Jakie nie syntetyki masz na mysli ?


  18. Trochę lipa (autor: skalak23 | data: 27/04/15 | godz.: 12:36)
    że nie udało się na tym postawić systemu szkoda żeby taka wydajność się marnowała, a do gier to chyba przeciętny SSD będzie wystarczający. Chyba że to wina akurat starszej platformy sprzętowej. Liczyłem po zakupie postawić na tym SSD system ale skoro mogą być problemy to na razie się wstrzymam i poczekam na recenzje na nowszych podzespołach. Ciekawe czy na mojej płycie MSI gaming 7 ruszyłby z tego dysku system, bo inaczej zakup dla mnie trochę nieopłacalny wydajność by się marnowała a za tą samą cenę kupiłby przeciętnego SSD dwa razy pojemniejszego.

    @PrEzi popraw 2 literówki w ostatnim akapicie artykułu.


  19. @skalak23 (autor: PrEzi | data: 27/04/15 | godz.: 12:47)
    Nic sie nie zmarnuje ;-) Zagosci u mnie albo w lapku - jak go juz złożę - albo w nowym Mobasku - ale to dopiero w polowie 2016. Predzej to pierwsze - a do nowego Mobo zakupie albo nastepcje SM951 albo wersje NVMe.

    Jakie dwie literowki masz na mysli ? Zady i Walety ? ;)
    Przedostatnie zdanie jest srednio gramatyczne... generalnie podsumowanie jest tak troche ... przydaloby sie je przebudowac. Jak bede mial chwile to jeszcze to poprawie i podesle DYDowi.


  20. @1 PrEzi (autor: skalak23 | data: 27/04/15 | godz.: 13:31)
    Tak o te literówki mi chodziło

  21. @skalak23 (autor: PrEzi | data: 27/04/15 | godz.: 13:34)
    Ale ... tak ma być... właśnie o taką grę slowną mi chodziło...

  22. dlaczego numer seryjny z jednego ze screenów został zamazany? (autor: NimnuL-Redakcja | data: 27/04/15 | godz.: 13:43)
    można do czegoś wykorzystać tą informację?

  23. @NimnuL (autor: PrEzi | data: 27/04/15 | godz.: 13:48)
    Jestem dosc... ostrozny jesli chodzi o tego typu rzeczy.
    Wolę dmuchać na zimne niż się sparzyć :-)


  24. PrEzi (autor: NimnuL-Redakcja | data: 27/04/15 | godz.: 13:56)
    czyli mamy podobne powody, byłem ciekaw czy tu ostrożność jest uzasadniona :)

  25. @up (autor: PrEzi | data: 27/04/15 | godz.: 14:07)
    Ostrożności nigdy za wiele... ;-)
    Jeszcze by sie okazalo, ze potem w swiat pojdzie pare tysiecy chinskich podrobek z moim numerem seryjnym hihihi....

    Oczywiscie - przesadzam. Ale numery seryjne sprzetu traktuje niemal jak pin do bankomatu - cholera wie co sie moze z tym stac gdzies....kiedys.


  26. @NimnuL (autor: PrEzi | data: 27/04/15 | godz.: 14:11)
    Przy okazji - zauważyłeś pewnie, że Xiaomi wypuściło nowe Pistonki V3 ?
    Nie mogę się doczekać, kiedy moja przesyłka przyjdzie... ;-)


  27. NimnuL ja niestety jeszcze nie zamówiłem (autor: Sławekpl | data: 27/04/15 | godz.: 14:33)
    ale planuję to dam znać i podeślę jeśli będziesz chciał ;)

  28. porównanie (autor: GULIwer | data: 27/04/15 | godz.: 14:44)
    chociażby takie jak zapodał loccothan
    HDD | ta 830 co masz | to cudo
    odpalenie programu/systemu/gry, wczytanie dużego pliku/dużej ilości małych plików, poziomu gry w tym samym miejscu (restart po każdym teście, żeby nie było danych w cache) Nie wiem do czego masz dostęp, Wiedźminy sporo się wgrywały, duże pliki to choćby obraz BR, duża ilość małych to jakaś instalka
    Tylko pewno więcej RAM by się przydało, żeby postawić RAMDysk
    Widzę, że jest dobrze, ale szkoda nie zobaczyć pełnej wydajności tego cuda :)


  29. @GULIwer (autor: PrEzi | data: 27/04/15 | godz.: 14:58)
    Ok, postaram sie zrobic cusik takiego :
    czasy wgrywania sie MKX (odczuwalne przy wgrywaniu pojedynku 1vs1, te same postacie, ta sama plansza, po cold-boot za kazdym razem, raz na 830-tce, raz na moim "wolnym" Samsungu 1TB, raz na szybkim Hitachi 4TB, raz na SM951.

    Jakbys mi polecil jakis darmowy soft do zrobienia RAM-Dysku to moglbym tez potestowac czasy kopiowania plikow.
    Mysle, ze stworzenie 8GB Ram-dysku na potrzeby testow nie byloby problemem. I tak jak napisalem - w okolicach czerwca bedzie aktualizacja o PCIe 3.0 x4 ;-)


  30. @up c.d. (autor: PrEzi | data: 27/04/15 | godz.: 15:03)
    Plus - jak sie uda to takze GTA5 (i moze jakas z moich innych "duzych" ulubionych gier). Pomyslimy!

  31. polecam softperfect (autor: Menah | data: 27/04/15 | godz.: 15:25)
    ramdisk

  32. @Menah (autor: PrEzi | data: 27/04/15 | godz.: 15:36)
    Ok, dzieki - sprawdze i dorzuce testy :-)

  33. @Prezi (autor: loccothan | data: 27/04/15 | godz.: 15:56)
    na moim Mega masz RAM disk AMD ;-) (to jest free)
    -> https://mega.co.nz/...V3ZTA!DVoz5DPkM32A3x-lvHmdZg

    A wiedźmin 1 z Modem tym nowym się bardzo szybko wczytywał na mojej Freazrce :D

    Spoko art BTW :D


  34. czekam na spadek cen (autor: rookie | data: 27/04/15 | godz.: 16:47)
    Mam nadzieje, ze ceny dyskow SSD w ''starym'' standardzie Sata 3 (lub tych ''malo wydajnych (400-500MB)" na PCI) zauwazalnie spadna. Na razie w lapku korzystam z SSD cache, ale 500GB ssd w niskiej cenie bym przygarnal :P

  35. Asus ux31a (autor: Thorgal1 | data: 27/04/15 | godz.: 19:36)
    ruszy ten ssd na tym ultrabooku ? Chętnie zastąpie czymś sandiska u100 który jest strasznie wolny. Gnizado wydaje się takie samo.

  36. @Thorgal1 (autor: PrEzi | data: 27/04/15 | godz.: 20:18)
    A twoj Sandisk u100 to przypadkiem nie jest na mSATA ????
    http://www.sandisk.com/...ge/U100_Family_Pic_2.jpg
    Jesli tak - to zlacze moze tylko ci sie wydawac podobne - ale nie jest.
    Tu masz (mniej wiecej w polowie strony) rozrysowana budowe M.2 :
    http://en.wikipedia.org/wiki/M.2

    A jesli jestes przekonany, ze masz M.2 na PCIe (tzw. Key M) -- to :
    ux31a jest na chipset'cie HM76 (Panther Point) - radzilbym zalozyc Ticket do supportu Asusa i zapytac o wsparcie dla SM941/XP941 oraz NVMe.
    Oficjalnie wsparcie dodano poczawszy od (wiekszosci) chipsetow z serii 8.


  37. @PrEzi (autor: Thorgal1 | data: 27/04/15 | godz.: 22:40)
    pomyłka - to nie ten hdd jednak - wychodzi na to że ratuje mnie tylko ssd adaty xm11 - ultrabook to jednak ux31e

    http://sintech.cn/photo/MLH/X31T-2.jpg

    tak dokładnie wygląda ssd w zenbooku


  38. @Thorgal1 (autor: PrEzi | data: 28/04/15 | godz.: 00:04)
    Jednak da sie - tutaj masz opisane co i jak - faktycznie potrzeba adapter sintecha, ale mozna wtedy zainstalowac "normalny" dysk na M.2 (Key B - musi byc SATA).

    Tu artykul :
    http://www.srqcomputerservices.com/...sd-problems/

    A tu znalazlem na amazonie ten adapter :
    http://www.amazon.de/...-HDD-ID14941/dp/B00OLB8IXA


  39. Powoli zaczynam zacierać rączki ;) (autor: Shamoth | data: 28/04/15 | godz.: 10:00)
    W ciągu roku ceny i pojemności powinny osiągnąć akceptowalny dla mnie poziom w końcu... Szkoda tylko że na tym OS'u nie idzie postawić a już na pewno nie na leciwym z77 i w RAID1

    @Loccothan, strzelił byś może jakiegoś arta jak sobie zbudować rakietowy magazyn danych czy wsadzić turbosprężarkę do leciwego HDD ;)
    SSDcache+RAMcache/RAMdisk(dostałem kiedyś pełną płatną wersję ramdisku AMD ale jeszcze nie badałem tematu) by mnie interesował bo obecna konfiguracja, 4x1TB w RAID10 +2TB jako dodatkowy backup, może i jest szybsza od zwykłego HDD i zapewnia odpowiednie bezpieczeństwo danych ale przydało by się jakoś przyśpieszyć start systemu czy uruchamianie najczęściej używanych apek i gier.
    Także jak możesz to podszepnij jakieś sprawdzone rozwiązania lub linki do artów.
    Samemu SSD jeszcze nie ufam na tyle żeby na pojedynczym dysku stawiać system/trzymać dane. Sparzyłem się i traciłem dane już 2 razy z Intela i OCZ, na szczęście szło odzyskać kasę za dyski...
    Utrata cache chyba aż tak nie boli więc jakiś mały SSD mógłbym sobie sprawić jako dopalacz ;)


  40. @PrEzi (autor: Thorgal1 | data: 28/04/15 | godz.: 11:03)
    dzięki wielkie, nie widziałem tego a już zakupione u chińczyków ... ciekawe jak transfery wyjdą ale widzę że przejściówka nie ma żadnego układu to dławić może nie będzie a mam zamiar zakupić do niego Plextor SSD 256GB 770/580 PX-G256M6e

  41. @Thorgal1 (autor: PrEzi | data: 28/04/15 | godz.: 11:46)
    Spoko :)
    A nie lepiej poczekac troche na M7e ? ;-)


  42. Proszę (autor: loccothan | data: 28/04/15 | godz.: 13:23)
    wbij się tutaj -> http://www.romexsoftware.com/...ache/download.html

    Zasssij soft masz 90dni za free. To długo i sobie zobaczysz czy Ci pasuje takie rozwiązanie :D
    Mnie jak najbardziej.
    Jak nawet resetuję cache (mam na nim 6 partycji w tym systemowa) co czasem robię. To 2-3 razy restart i zakeszowany Win8.1 znowu ;-) (przydaje się gdy robię sprzątanie w systemie + nowe stery itd. )

    Dodatkowo masz w Primo.cache opcję - Reset cache content dla każdego Woluminu z osobna !

    Minusem jest w Primo to że u mnie jak Guru Medytuje to idzie wek cały cache -> czyli muszę znowu zakeszować system itd. ale mnie to ryba :D


  43. @Up_CD (autor: loccothan | data: 28/04/15 | godz.: 13:27)
    Dodatkowo Ci podopowiem że daj tylko cache READ !
    A nie Read/Write -> mniej wcina SSD, a GB w SSD jest jak na lekarstwo ;-)

    Po instalce będziesz widział jakie są opcje. Pamiętaj że możesz ile chcesz dać na cache GB. Ja dałem >100GB a resztę ok >20GB mam na Temp + Swap.
    Czyli 100GB mi zniknęło z Windowsa (tak jest z programem cache, zabiera sobie daną Partycję SSD)


  44. @Up_CD (autor: loccothan | data: 28/04/15 | godz.: 13:29)
    Ja mam Desktop Ed. -> 90 dni free
    Server 40dni free
    potem jest jakaś syboliczna suma 29$ czy coś, luz


  45. @up (autor: Shamoth | data: 28/04/15 | godz.: 14:27)
    Rozumiem że ten soft wsadza jakiś sterownik w system który już na początku inicjacji systemu przechwytuje dane i stąd ten wzrost wydajności?
    W wolnej chwili obczaję akcję i sprawdzę na penie usb3.0 czy jest różnica w bootowaniu ;)


  46. Numery seryjne (autor: Wyrzym | data: 28/04/15 | godz.: 16:25)
    zamazane zeby sie nie okazalo ze sprzet do testow pochodzi z jakiejs ciezarowki ktora zniknela kilka tyg temu w lesie ^^

  47. @Wyrzym (autor: PrEzi | data: 28/04/15 | godz.: 16:28)
    Taaaaa... ;-)
    Zamazane zostaly po to, zebys snuł domysły ^^


  48. PrEzi jak będziesz miał taki co "wypadł" z ciężarówki (autor: Sławekpl | data: 28/04/15 | godz.: 16:56)
    to ja poproszę, choć jak znam życie to nawet kontener jakby wypadł by się rozszedł bez problemu na TPC hihi
    nic w przyrodzie nie ginie ... najwyżej zmienia właściciela
    siódme nie kradnij ... co zobaczysz to głabnij :)))


  49. @ 42 (autor: PiotrexP | data: 28/04/15 | godz.: 18:48)
    Jak uruchomisz w trybie awaryjnym jest to samo. Cały cache idzie wpizdu. Trochę to głupie jeśli mam być szczery. Np intelowskie srt tego problemu nie ma (choć na tym jego zalety się kończą).

  50. @Up (autor: loccothan | data: 29/04/15 | godz.: 00:34)
    Ale wiesz co, fakt jest Jeden Primocache jest Najlepszym tego typu softem na łączach :D Umiem nawet zrobić cud i mieć znowu 90dni :-) (Teraz już mam swoją licencję, ale wcześniej udało mi się zresetować )

    Odinstalować cały soft Pcache -> przed restartem ->
    -> [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Setup\SetuprmHashStatus]
    Dać na podklucz -> {22DDE72D-542C-454b-845F-6D4579DDEED1}
    Properties/ Enable Inveritance -> poczym skasować ten podklucz (zostawić -> SetuprmHashStatus w spokoju)

    Oczyścić rejestr ja używam SystemMechanic. I dać restart.
    Zainstalować ponownie -> siup 90dni znowu :D (fakt po tym zabiegu trzeba od nowa stawiać cache ;-)


  51. Oblukajcie tego gościa (autor: loccothan | data: 29/04/15 | godz.: 05:10)
    -> https://www.youtube.com/watch?v=fBeeGHozSY0

    Co prawda to prawda...
    PR to PR :D


  52. loccothan ok, ale przy kompie pracującym 24/7 to masz 50$ (autor: Sławekpl | data: 29/04/15 | godz.: 07:07)
    na rok, a jeśli weźmiesz jak ja procka z TDP 35W to ta różnica jest jeszcze większa, zakładając że procka będę używać 3-5 lat różnica w cenie spokojnie mnie się zwróci a wyższa wydajność na jeden wątek skróci sporo operacji
    argumenty ok, ale nie zawsze i nie przy każdym zestawie


  53. @Sławekpl (autor: PrEzi | data: 29/04/15 | godz.: 07:43)
    Sorry ale waćpan pier***isz ;-)
    Ale - for the sake of completeness - po raz N-TY zrobie proste wyliczenie :
    Dane wzialem sobie stad :
    http://www.anandtech.com/...00-and-fx4300-tested/6
    oraz tutaj
    http://www.guru3d.com/...e-processor-review,7.html

    Przypuscmy, ze faktycznie w idle jest te 35W roznicy miedzy FXem a i3 (choc tu raczej pasowaloby porownac jakies APU - ktore w idle pobiera znacznie mniej - np. A10 7800 pobiera.... cale 8 Watt wiecej w idle.. LoL...)

    I teraz tak - w filmiku 3minuta 25sekund podaje ssany prad z gniazdka przy 100 load i zakladajac 100% przez 4 godziny dziennie, 365 dni w roku.
    Roznica w stockach na filmiku to 37W. 37Wx4=148W / dziennie
    35Wx24 = 840W / dziennie

    Czyli 5,6 razy roznica. 7,5x5,6 = 42 $

    I to porownujac i3 35W do FX w idle 24x7 ;-) (pod uwage biore sam CPU).
    Tak jak wspomnialem = tu bardziej adekwatne byloby porownanie do APU - gdzie roznica jest...smieszna.


  54. zanim zaczniesz klikać to sprawdź, bo ja sprawdziłem na mierniku (autor: Sławekpl | data: 29/04/15 | godz.: 08:15)
    w IDLE i3 22W - B55 81W, czyli różnica 59W (wpięty w obu jeden SSD i dwa wentyle)
    resztę sobie policz waszmościu :P

    jeśli koleś liczył 4h/365 to wystarczy przemnożyć te kilka $ przy 24h/365, to chyba potrafisz czy rozpisać? :P
    jeszcze założył że watogodzina kosztuje 14 centów, nie chce mnie się sprawdzać ale z opłatami przesyłowymi i VATem (a inaczej nie kupisz) u nas wychodzi drożej


  55. Co do filmiku (autor: skalak23 | data: 29/04/15 | godz.: 09:04)
    z różnicą w cenie energii jaki pobiera jeden procesor i 2 to im dłużej dziennie będzie pracował tym większa różnica będzie wychodzić poza tym dochodzi kwestia temperatur i co za tym idzie głośności chłodzenia procesora a dodatkowo procesor AMD niestety ale ma mniejszą wydajność od Intela. Należało by porównać pobór prądu w momencie gdy obydwa procesory będą miały tą samą wydajność czyli trzeba by było zmniejszyć zegary Intelowi przez co by spadł mu pobór prądu i różnica by była jeszcze większa. Dla tego dla mnie na obecną chwilę w procesorach AMD nie ma nic ciekawego do zaoferowania, mogli by się obudzić i wypuścić coś co chociaż zbliży się wydajnością do Intela bo jak tak dalej będzie to Intel będzie monopolistą a to nic dobrego nie oznacza.

    Mój domowy PC na Intelu w idle pobiera 60 W czyli niewiele jak na taką specyfikację i wydajność jak poniżej (sprawdzane watomierzem) a składa się z:

    MOBO: MSI Z97 Gaming 7
    CPU: I7 4790K & Noctua NH-D15 procesor taktowany pod pełnym obciążeniem na wszystkich rdzeniach 4.4 GHz w idle taktowanie spada do 800MHz i temperatura na procesorze do 30-32 stopni w zależności od temperatury w pokoju wentylator ustawiony na minimalne obroty 400 rpm chociaż płyta domyślnie ustawiała na coś ok 250 rpm
    GPU: Gygabyte GeForce GTX 760
    RAM: Gskill TriendX 2x8GB 2400MHz cl10
    PSU: BeQuiet Dark Power Pro 10 750W
    SSD: Samsung 830 128GB 2 dyski HDD łacznie 2,6 TB
    Obudowa: Coler Master HAFX z 4 wentylatorami

    Po obciążeniu komputera maksymalnie tzn procesora IntelBurnTest i grafiki furmarkiem pobór prądu rośnie do maksymalnie 380 W a wiec podczas gdy komputer się obija pobór prądu jest niewielki jest chłodno i cicho a jak potrzeba jest wydajnie. To już mój przestarzały monitor nie LCD pobiera prawie 40 W.


  56. @Sławekpl (autor: PrEzi | data: 29/04/15 | godz.: 09:05)
    Czytac ze zrozumieniem - czasem rzecz wrodzona - czasem rzecz nabyta... Ktora opcja w twoim przypadku ? A moze momentami zadna ? :P

    Jak juz napisalem wyzej - Wyliczylem roznice, przemnozylem, wyszlo co wyszlo. I ceny energii nie sa wcale az tak duzo wyzsze - srednia w PL za kWh to 0.6pln (z VAT), we Wro i Poznaniu wychodzi zdziebko taniej - gdzie w ktoryms komentarzu robilem wyliczenia (zreszta nie tylko tam, tylko juz kilka razy niedowiarkom).

    Popatrz sobie na te linki ktore zalaczylem - na guru3d jak byk widac, ze A10 7800 wcina w idle 37W, przy czym ma mocniejsza grafike, bo szrot intela do niczego sie nie nadaje. To roznica wychodzi "aż całe 15W !!" Wow... faktycznie oszczednosc po luju fest... szczegolnie biorac pod uwage ceny - cpu i mobo...

    Sorry - nie przekonasz mnie.
    G**o a nie oszczednosc...


  57. @up c.d. (autor: PrEzi | data: 29/04/15 | godz.: 09:07)
    I nie wiem co pod tym tajemniczym B55 sie kryje...
    Rozumiem B-52.... B-16.... Me-110.... ale nie B55... to jest moze Phenom II Black 955 ? Czy jak to mam rozszyfrowac ?
    Dasz jakis wyciag ze swojej ksiazki kodow i szyfrow - tak, zebysmy czasami mogli zrozumiec co autor mial na mysli ?


  58. @skalak23 (autor: PrEzi | data: 29/04/15 | godz.: 09:10)
    Na filmie bylo zalozenie, ze komp chodzi 4 godziny przy maksymalnym obciazeniu CPU - bo na celu mieli obalenie mitu, ze na Intelu sie "oszczedza". 4 godziny dziennie CPU pod obciazeniem to bym bardzo chcial miec -- w sensie tyle czasu na granie lub robienie czegos produktywnego w domu a nie tylko odpowiadanie na komentarze w TPC - tam proc i grafa chodza w Idle, za to mozg sie grzeje i lasuje :P

    Naprawde watpie, ze ktos bedzie CODZIENNIE wiecej czasu gral.


  59. @Prezi (autor: skalak23 | data: 29/04/15 | godz.: 10:08)
    Mało kto obciąża procesor maksymalnie codziennie po 4h w większości czasu komputer działa tylko częściowo obciążony z tym się zgadzam, ale nawet w idle pobór prądu na intelu w moim sprzęcie jest niewielki 60 W to chyba jak na tak wydajny zestaw to niewiele a dodatkowo jest chłodno i cicho. Podejrzewam iż zestaw na AMD na topowym procesorze żeby wydajność procesorów była podobna nawet w idle będzie jednak miało sporo większy pobór niż 60 W niestety nie mam takiego zestawu na AMD i nie jestem w stanie tego sprawdzić, mogę tylko opierać się na tabelkach poboru prądu pod testami procesorów w tym wypadku. A chyba się zgodzisz że im dłużej komputer pracuje nieważne czy w idle czy pod pełnym obciążeniem z każdą godziną różnica jest coraz większa. Teraz trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie jak mocnego zestawu potrzebuje na co dzień i jeśli przeciętnego tzw kompa do biura i multimediów działającego 2-3 h godziny dziennie to pewnie lepiej opłaca się złożyć zestaw na AMD zapłacić na starcie mniej jak za zestaw na intelu a rachunki za pobór prądu będą nieco wyższe ale nie będą to jakieś wielkie sumy. Także punkt widzenia co lepsze i bardziej opłacalne zależy od tego do czego sprzęt ma być wykorzystywany i ile godzin dziennie ma pracować.

  60. Jeju (autor: loccothan | data: 29/04/15 | godz.: 10:24)
    Nie poto dałem ten filmik żebyście się przekonywali chłopaki :D Spoko
    Nie oto chodzi, Ci co duzo grają i robią OC z 3.5 do 4.5 na Intelu SB,Iv,Hs + Wypas GPU i granie w Mocne tytuły to się nie liczy aż tak.
    O to chodzi w tym filmiku, zeby nie Demonizować Proców AMD na siłę PR'em kW/h !
    Ja mam co mam na wodzie Raid itd. itp. i mam nieduże rachunki na prądzie.
    A wydajność mam w każdej grze od 1792:1344 do 1920:1440 (w takich gram przeważnie)
    A tempy proca to Max 39st w zimie i 47st w lato (gdy jest "sauna" lol)
    GPU mój ma tempy w Max stresie od 56st do 65st -> nie wiem skąd się wzięło to że AMD to grzejniki lol
    Ja tam olewam ten PR cały -> czekam na Zen 512bit, który ma już "ksywkę" Phenom III !!!


    -> http://wccftech.com/amd-zen-cpu-core-block/

    -> http://wccftech.com/...ad-core-unit-block-diagram/


  61. @Prezi (autor: loccothan | data: 29/04/15 | godz.: 11:05)
    Ale + Dla Ciebie Bratan' za obronę uciśnionych przez PR lol
    Czyli AMD ! Mam do nich sentyment. Kurdę nie doją tak jak te inne :D
    Rozumiem nowa technologia itp. itd. ale nie tak jak jest...
    Kontrolowane wzrosty po 2-8% i PR kW/h (jak zwykle lol i każda firma ma inne tzw. TDP ->
    a co to znaczy Thermal Design Power?
    Ano to jest u AMD Max Wydzielania ciepła -> czyli jakie wstawić chłodzenie np. FX 9570 trzeba WC bo ma TDP 220W ale Noctua15 też sobie radzi, czyli Noctua15 da rzdę odprowadzić 220W TDP i tyle o TDP AMD -> to nie pobór prądu lol to się chiba dzieli przez 2.5 czy cuś)
    FX 8370e ma 95W TDP czyli styczy byle co ;-) itd. itp.
    Ale nie możemy porównywać
    Intela Desktop 4 cores do
    AMD FX Black 8 cores jak już to do 8370e w 95W TDP a nie do Pełnego Piledriver bo każdy rdzeń chce 'papu', no nie?
    Jak już to do Extreme i7 5960x 8 cores, który dla odmiany licząc Intela TDP potrzebuje z gniazdka 140W/h przy 3.2GHz !!!! czyli licząc AMD cieplene ma ok >230W TDP aprzy OC do 4.4GHz już 387W TDP lol


  62. Ale (autor: loccothan | data: 29/04/15 | godz.: 11:10)
    To tylko teoryje Filozofa Bronka :D
    A Filozof Bronek wie co trawie piszczy ($_$)
    A u AMD (^-^)


  63. PrEzi to idź do tłumacza skoro nie kumasz moich słów (autor: Sławekpl | data: 29/04/15 | godz.: 13:37)
    nie interesuje mnie stres, bo nie gram, ale mój komp chodzi całą dobę, w tym momencie na przesiadce z x4 Phenoma II 3,2 GHz (B55 to odblokowany x2 do x4) zaoszczędzę rocznie 517 kWh, za 103 kWh zapłaciłem ostatnio 121 zł, to wychodzi kWh 1,17 zł x 517 = 605 zł różnicy w rachunku za prąd przez rok (pisałem o wszystkich opłatach i tak musisz liczyć, bez VATu i kosztów przesyłu nie kupisz żadnej kWh, choć może za Odrą sprzedają w kanistrach, tylko jak omijasz VAT?)
    czyli co? nie zwróci mi się i3 który kosztował trochę mniej niż ta roczna różnica? nawet z lepszymi pamięciami i dobrze wyposażonym mobo po 3-5 latach jestem na plusie
    nawet nie policzyłeś ile to faktycznie jest, i nie zauważyłeś że ja się odnoszę wyłącznie do swojego konfigu a nie ogólnie,
    na moje potrzeby HD4600 wystarczy, Tobie nie musi :E
    jak wyjdą nowe karty pokroju HD7750 w 14-16nm to pewnie dokupię ale na razie nie widzę takiej potrzeby, zwłaszcza pakować się w APU które nawet startu nie ma do i3 z GPU w duecie o tej samej ilości shaderów (512->HD7750)

    skoro gościu liczył 4h na dobę pracę kompa, to czemu nie liczyć całej doby? wtedy masz te 50$, czyli zgadza się to co fani chipzilli twierdzą, a że liczą praktycznie mało realny scenariusz to już inna sprawa ...
    dobrze, że ja mam odpowiedni słownik (polskie "ogonki")
    jechać po bandzie bo pod Twoim tekstem są wypowiedzi nie związane z tematem arta to dopiero przegięcie, weź nas przeklnij i nałóż ekskomunikę, tylko nie obgaduj, nie lubię czkawki mieć :P


  64. @Sławekpl (autor: PrEzi | data: 29/04/15 | godz.: 14:28)
    Nie wiem jakim cudem wychodzi ci 1.17pln (chyba ze masz na mysli stare zlotowki ?) za 1 kWh... to ja w niemczech place taniej :P bo place dokladnie 0.27 EUR za kWh BRUTTO.

    Na twoje potrzeby to warto spojrzec na moj komentarz, przeczytac go ze zrozumieniem i porownywac i3 do APU (chocby najmocniejszego).
    Nadal nie odniosles sie do moich wyliczen... ale... coz... moze tak jest po prostu dla Ciebie wygodniej.
    A z drugiej strony-> nie ma to jak porownywac zablokowanego (z jakiegos powodu w koncu!) proca ktorego "odblokowales" do referencyjnej sztuki.

    Ale - z jednym sie zgodze - nie ma co dalej dyskutowac. Bo glowa muru nie przebijesz... a groch sie tez jakos tak dziwnie sprężyście od tej ściany odbija.
    Ty masz rację - a ja mam spokój (jak zwykle zresztą).


  65. W końcu (autor: loccothan | data: 29/04/15 | godz.: 14:46)
    (^_^)

  66. "[...]pobór prądu lol to się chiba dzieli przez 2.5 czy cuś" (autor: daver | data: 29/04/15 | godz.: 16:31)
    Lococo, jesteś moim idolem! Więcej, proszę!

    @Sławekpl
    Dałbyś radę sprawdzić ile ciągną te Twoje zestawy pod niewielkim obciążeniem (10%-40% czasu CPU), na przykład w jakiejś flaszowej gierce (byle tej samej, w tej samej przeglądarce). Dzięki.


  67. btw, porównujecie sobie śliwki do jabłek (autor: daver | data: 29/04/15 | godz.: 16:44)
    ale nie bierzecie pod uwagę efektywności (perf/Wat). Tu różnica robi się już blisko dwukrotna dla mainstreamowych CPU. http://media.bestofmicro.com/...86/original/wh.png

  68. PrEzi na cenę kWh masz trzy składowe u nas (autor: Sławekpl | data: 29/04/15 | godz.: 19:22)
    za energię czynną, opłata zmienna sieciowa oraz opłata jakościowa i to masz 63 grosze za kWh + 3 opłaty stałe + akcyza + VAT od nich i tyle wychodzi co podałem wcześniej
    jesteś ścianą czy grochem? ^^
    co mam się odnosić skoro i tak negujesz moje słowa, mam przesłać skan rachunku Tobie na maila? to przecież bezcelowe gdyż zakładasz że dane wziąłem z sufitu
    PLZ byłoby 11700, PLN masz 1,17 (PLN oznaczenie złotówki po wymianie, PLZ przed)

    daver nie mam jak sprawdzić, hipotetycznej efektywności też nie podam, opieram się na mierzalnym idle,
    przy rozruchu B55 dochodzi do 112W, a i3 do 38W, może to coś Tobie pomoże


  69. zasilacze do obydwu kompów mam z certyfikatem Gold (autor: Sławekpl | data: 29/04/15 | godz.: 19:40)
    jedne z solidniejszych w swojej klasie, jeden i drugi w idle nie włącza wentyla i pracują w trybie pasywnym wydzielając skromne ilości ciepła, wcześniej B55 był zasilany Silver konsumując blisko 10W więcej

  70. @Sławekpl (autor: PrEzi | data: 29/04/15 | godz.: 20:57)
    Ehh... dobra... to ja w takim razie moge sie uznac za szczesliwca, ze mieszkajac we Wro placilem "tylko" cos kolo 54-55gr za kWh i miesiecznie (ze stara lodowka - nie pamietam... rosyjska chyba jeszcze - zarla niemierzalne ilosci pradu) to ja nie bylem w stanie przekroczyc 70-80pln za prac (komp 24hx7, mikrofala, rosyjska lodowka itd)...
    Czyli w sumie dobrze zrobilem, ze sie z PL wynioslem... ^^

    To juz sie cyrk powoli robi... zeby za prad.... wiecej placic... niz w DE....
    I wcale nie mam najtanszej opcji z tymi 0.27EUR BRUTTO za kWh... jakbym kontrakt podpisal na zadeklarowane dostawy miesieczne energii (a to juz jestem w stanie oszacowac w miare dokladnie) to bylbym w stanie zejsc do okolic 0.25 EUR/kWh.

    Jedno slowo : Paranoja...
    No ale odbiegamy od tematu SM951 ;-)


  71. @Prezi (autor: loccothan | data: 30/04/15 | godz.: 00:12)
    Ja mam za prąd Brutto 0.56 zeta.
    Ponieważ u mnie Komp chodzi dużo (od 8-14h na dobę)
    Mam rachunki ok. 164-178 zł na 2 miesiące.
    Czyli na miecha wychodzi od 80-paru zł wzwyż (w lato jest dużo mniej, mniej światła w domostwie się pali :D
    Zależy kto jak ma ustawione od dostawcy... Mozna mieć Taryfę Nocną/Dzienną lub mieszaną.
    Nocka 22-6 wtedy 45 groszy ale w dzień 65 groszy.
    Także zależy czy się jest w Taryfie Jasno zielonej-Zielonej-Pomarańczowej-Czerwonej lub najwyższej Brązowej... Dużo zużywasz-dużo płacisz.
    Najtaniej jest w Kaliforni 0.24 centa za kW/h lol


  72. Dziś się (autor: loccothan | data: 30/04/15 | godz.: 00:24)
    Cieszę, ponieważ był rano u mnie Technik od prowajdera usług sieciwych -> Dostałem Nowy Modem z Wi-Fi 2.4 i 5Ghz
    Teraz mam Neta >300Mbit/s
    Jeju szok ! a Płacę 5 zł więcej niż poprzednio ;-) Stały Klient od >15lat
    Mam Telefon cyfrowy 60min darmo z możliwością odbioru na fonie
    Pełen Pakiet TV z HD razem ok 180 kanałów lol (nie dla mnie dla Rodziców wziąłem :D )
    I NETa Max >300Mb/s (zobaczę ile da mi EA Origin notabene są najszybsi )
    Razem 134 zł/miesiąc -> to dużo, ile macie za pakiety (i jakie?) ?


  73. A co do Zen (autor: loccothan | data: 30/04/15 | godz.: 00:31)
    To będzie na podstawce tej samej co APU :D
    Nie będzie miał iGPU
    8 Rdzeni Zen czyli jedzie 16 wątków na raz ;-)
    Zbliża się noy chipset :D DDR4 i PCe 3.1 itd. itp. full wypas na rok 2016.
    Dodatkowo już wiadomo że 14nm i ok 78-95W TPD AMD
    Ja myslę że będą dostępne w Q2 Q3 2016 -> Prezi i inni, czas na zmiany H/W
    Phenom III tuż, tuż -> i R390X + DX12 i Vulcan
    Może się nasza stara gwardia doczeka wkońcu Opadu szczęki jak za czasów Amigi, VooDoo i OGL


  74. tu -> (autor: loccothan | data: 30/04/15 | godz.: 00:45)
    http://wccftech.com/...k12-product-roadmap-leaked/

  75. drogi ten prad macie (autor: speed | data: 30/04/15 | godz.: 02:47)
    Od Lutego 23 do Marca 25 zuzycie 4400kWh
    do zaplacenia 353.29$ can, wychodzi 0.08029$ can za kWh. Jak Zima jest ostrzejsza to I 6000 kWh wyjdzie :))))


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL