RECENZJE | Test mini-PC Beelink Pocket P1 z Windows 8.1 za 108USD
Test mini-PC Beelink Pocket P1 z Windows 8.1 za 108USD
Autor: DYD | Data: 01/06/15
Testy: część pierwsza
Kilka słów o pamięci masowej eMMC
Za pamięć masową odpowiada układ Samsunga eMMC (model BWBC3R) w rozmiarze 32GB, na którym został zainstalowany i aktywowany system operacyjny Windows 8.1 z usługą Bing w wersji 32-bit. Pamięć 32GB została podzielona na partycję "C", na której jest OS (NTFS 25GB, z czego wolne 15GB). Na "C" fabrycznie jest jeszcze instalacja Microsoft Office 2013 OEM, jednak w wersji chińskiej, łącznie z instalatorem, więc na razie ciężko mi powiedzieć co to za wersja. Instalka waży jednak ponad 2GB i jest na partycji "C", więc tyle jeszcze możemy mieć miejsca po jej usunięciu. Jest jeszcze ukryta partycja 3.71GB do odzyskiwania systemu Windows.
Partycje na urządzeniu - widać tam jeszcze włożoną pamięć micro-SD
Chińska instalka Office 2013 Pro
Pomiar czasu uruchamiania się systemu
Na poniższym filmiku można zobaczyć czasy uruchamiania się Beelink Pocket P1 wyposażonego w HUB-a USB i kartę micro-SD oraz bez urządzeń USB. Video przedstawia także responsywność komputerka w trzech przeglądarkach Chrome, Mozilla i IE. Przypominam, że jeśli macie jakaś propozycję testu czy sprawdzenia jakieś funkcji, zapraszam do kontaktu (komentarze lub e-mail).
Testy CrystalDiskMark 4.0.3
Na początek więc sprawdźmy wydajność wbudowanej pamięci eMMC.
Teraz sprawdzenie slotu USB2.0 poprzez bardzo szybką pamięć SanDiska USB3.0.
I jeszcze test niezbyt szybkiej pamięci micro-SD firmy Planet 16GB (Class '6')
Temperatury
Temperatury podczas obciążenia (kliknij, aby powiększyć)
Pobór mocy z Pocket P1
Pobór mocy to duży atut komputera Beelink Pocket P1. Wraz z hubem USB3.0 w pełni obciążony system podczas 3DMarka 11 oraz później po pełnym obciążeniu aplikacją Aida64 nie przekraczał 12W. Podczas bezczynności w systemie Windows, pobór wynosi ~2,64W. Zaś podczas przeglądania Internetu rośnie do około 4 - 5W (tylko podczas aktywności). Przy odtwarzaniu filmu 1080p H264 pobór nie przekraczał 10W. Przy maksymalnym obciążeniu przez 15 minut obudowa była ciepła (nie gorąca), a wskaźniki temperatury nie przekraczały 60 stopni.
Pobór mocy w 3DMark 11 a potem w Aida 64 (stress test)
Pobór mocy przy odtwarzaniu filmu 1080p
3DMark Vantage
Test najniższy, czyli poziom Entry, testy DirectX 10, wydajnościowo słabiutko.
3DMark 11
Test najniższy, czyli poziom Basic, testy DirectX 11, wydajnościowo baaardzo słabiutko. Jeśli chodzi o wsparcie DX11 to wszystko jest poprawnie wyświetlone.
STALKER Call of Pripyat DX10 Low i DX11 Medium w 1080p
Różnice w wydajności są niewielkie, zarówno w DX10 Low jak i DX11 Medium przy 1920x1080 jest wolno. Trzeba by zapewne zmniejszyć rozdzielczość. Dodamy później jeszcze jeden pomiar w tym benchmarku.
Media Converter 8
Konwersja plików video poprzez aplikację Media Converter 8 firmy ArcSoft, która wspiera instrukcje Intel Quick Sync Video i wykorzystuje dekodowanie GPU. Konwertowany był plik 1080p50fps (.MTS/AVC) do 1080p30fps. Podczas konwersji obciążenie rdzeni było na poziomie 50%.
YouTube 1080p 50fps i 60 fps
Testy odtwarzania video w jakości 50 i 60 klatek na sekundę w 1080p z YouTube'a. Sprawdzone na trzech przeglądarkach: Chrome, FireFox i IE. Dodam od razu, że próba puszczenia pliku 1080p50fps (.MTS/AVC źródłowe video z nagrania aparatem Sony) poprzez VLC player kończyła się klatkowaniem i mocnym obciążeniem CPU.
Gra War Thunder
W rozdzielczości 1080p i ustawione detale na niskie oraz minimalne.
PC Mark 8