TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
RECENZJE | Asus Radeon 9800XT vs Gigabyte GeForce FX 5950 Ultra |
|
|
|
Asus Radeon 9800XT vs Gigabyte GeForce FX 5950 Ultra Autor: Kris | Data: 12/12/03
|
|
Bieżnia (...i kolejnych 7 okrążeń)
Pisałem już wielokrotnie o względnej słabości Pixel Shadera FX'ów. Jednym z przykładów może być test ChameleonMark oparty na Dx8.
Różnica punktowa dramatyczna na korzyść ATI. Tym dotkliwsza klęska, że test został przygotowany przez nVidia i dostępny na ich stronie internetowej.
Innym syntetycznym testem Pixel Shadera, tym razem w wersji 2.0, może być RightMark3D.
W przypadku użycia pełnej precyzji obliczeń zmiennoprzecinkowych (32-bity dla FX) porażka GeForce jest jeszcze bardziej dotkliwa niż przy Dx8. Przejście na precyzję 16-bitową powoduje niemal dwukrotne zwiększenie ilości punktów ale do R9800XT jest wciąż bardzo daleko.
Syntetyczny test AquaMark3. Przebudowany do potrzeb testowych silnik gry Aquanox 2. W założeniach twórców ma wskazywać na zachowanie badanych kart w najnowszych grach. Zawiera śladową ilość shaderów 2.0 i potężne optymalizacje od strony sterowników kart.
Niewielkie zwycięstwo FX5950U. Być może przy mocniejszym procesorze różnica byłaby większa. Drobne różnice w obrazie generowanym przez obydwie, testowane karty bez znaczenia "strategicznego".
Oficjalny test Final Fantasy XI. Wynik testu jest największą odnotowaną wartością licznika widocznego w dolnym, prawym rogu ekranu z demem testowym.
Praktycznie brak różnic pomiędzy kartami. Obraz również zbliżony.
Halo. Jedna z niewielu gier wykorzystujących efekty Dx9. Z linii komend możemy wymusić stosowanie shaderów według konkretnej specyfikacji.
Niewielka przewaga GeForceFX. Obraz podobny. Framerate nie zachwyca.
Realnym testem, wykorzystującym sporą ilość shaderów mogłaby być gra Half-Life2. Niestety nie jest ona jeszcze gotowa i można jedynie testować przy użyciu wersji demonstracyjnej E3, która przedostała się do sieci.
Niewielka przewaga ATI przy ograniczeniu efektów do poziomu Dx8/8.1 oraz bardzo duża dla Dx9. Gra nie jest w wersji finalnej, więc bezpieczniej jest nie wyciągać zbyt pochopnych wniosków na temat różnic wydajności kart.
Kolejna z wciąż nielicznych gier Dx9. Tomb Raider: Angel of Darkness. Procedura testowa zawarta w nieoficjalnej łacie 0.49. Ustawienia bliskie maksymalnej jakości skopiowałem z serwisu Beyond3D.
Gra wyraźnie nie "leży" FX'owi pomimo, że należy do grupy produkcji wspieranych przez nVidia. Znacząca przewaga karty ATI.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|